Linjerne er åbne mandag - fredag fra 09 - 18

78 75 53 30 Live Chat
emaerket

Betingelser og vilkår

1. Generelt

Din indvilligelse i rette sig efter og være afgrænset af disse Betingelser og Vilkår anses for at træde i kraft straks efter første gang du gør brug af websiden. Hvis du ikke indvilliger i at agere under disse Betingelser og vilkår skal du stoppe med at bruge websiden øjeblikkeligt.

Denne aftale gør sig gældende for dig - brugeren af denne webside og Le Luna Ltd., som driver handel gennem Leluna.dk (herefter betegnet som Leluna). Din indvilligelse i rette sig efter og være afgrænset af disse Betingelser og Vilkår anses for at træde i kraft straks efter første gang du gør brug af websiden. Hvis du ikke indvilliger i at agere under disse Betingelser og vilkår skal du stoppe med at bruge websiden øjeblikkeligt.

Personer under 16 år, må kun benytte denne webside under opsyn af en voksen. Betalingsinformation skal stilles til rådighed med tilladelse fra en voksen.

Hvis varer bliver bestilt udefra Lelunas opholdsland, er det muligt at, importafgifter og skatter kan blive pådraget, så snart varerne er nået til frem til deres destination. Leluna er ikke ansvarlig for disse udgifter, og vi påtager os ikke at udregne eller oplyse om overslagsprispriser i dette henseende. Hvis du køber varer internationalt, er du tilrådet at kontakte dine lokale toldmyndigheder i det land, som du er bosat i for mere information omkring priser og procedurer.

Som køber af en vare, bliver man også varens importør, og skal derfor sørge for at importreglerne af indkøbte varer, er i overensstemmelse med opholdslandets lovbestemmelser. Vær venligst opmærksom at, det er muligt at bestilte varer kan blive inspiceret af toldmyndighederne ved ankomst, og Leluna kan derfor ikke garantere at din vare ikke er blevet åbnet.

Ingen del af denne webside er ment som værende andet end rådgivende, og man bør ikke sidestille denne websides indhold med faglig og lægelig rådgivning, i hvilken som helst beslutning eller handling.

I det omfang som er tilladt af loven, accepterer Leluna ikke ansvaret for nogen som helts direkte eller indirekte tab eller beskadigelse, som anses for at være forudsigelige eller påregnelige. Dette inkluderer enhver indirekte, betydningsfuld, specifik, eksemplarisk fejl som stammer fra brug af websiden, samt hvilken som helst information, der eksisterer heri. Brugere skal være opmærksomme på at, at de gør brug af websidens indhold på egen risiko.

Intet i disse betingelser og vilkår ekskluderer eller begrænser Lelunas ansvarspådragelse af personlig skade eller bortgang, som følge af en hvilken som helts form for forsømmelighed eller svindel fra Lelunas side.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Ved betaling med Klarna eller Giro, har vi brug for dit personnummer. Se flere oplysninger under 3.1 Betalingsmuligheder.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Le Luna Ltd. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige kan kontaktes ved henvendelse til kundeservice på: kundeservice@leluna.dk.

Som registreret hos Le Luna Ltd, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kundeservice@leluna.dk.


2. Fortrydelsesret & Reklamation

Vedrørende fortrydelse, returnering og reklamation i forbindelse med handel med Le Luna ltd. gælder følgende betingelser.

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte vores kundeservice på tel: 78 75 53 30 eller via e-mail på kundeservice@leluna.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

2.3.1 Varens stand når den sendes retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Produkter som er forseglet, må ikke brydes.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dette gælder kun for varer, der ikke er omfattet reglerne om varer undtaget fortrydelsesretten.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ved fortrydelse af købet skal varen sendes til følgende adresse. Vær opmærksom på at du skal give kundeservice besked om dit ønske om at returnere inden du afsender produktet.

Le Luna Ltd.
106 Lower Addiscombe Road
CR0 6AD Croydon
United Kingdom

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vores kundeservice kan bede dig om at give os nogle billeder af produktet, i brug, kassen af produktet, serienummeret af produktet, og af at pakken er modtaget. Varen skal sendes til den af kundeservice oplyste adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Produkter, der er omfattet af en fabrikantgaranti skal sendes tilbage direkte til producenterne, efter en bekræftelse er modtaget fra en repræsentant for vores kundeservice. Du vil blive oplyst om hvilken adresse produktet skal sendes til. Under alle omstændigheder, kan kunden ikke returnere produktet / enheden uden at få bekræftelse fra en repræsentant fra kundeservice. Hvis denne procedure ikke overholdes, vil produktet automatisk blive returneret til kunden.

Hvis du ikke har modtaget din bestilling efter din forventede leveringstid, så tag kontakt til os hurtigst muligt. Herefter vil vi lave en efterlysning af pakken, og finde ud af hvor pakken befinder sig. Hvis vi finder frem til at pakken er gået tabt under fragt, vil du sende en ny pakke af sted til dig med samme forsendelses metode som du havde valgt for den første ordre.

Undersøgelsen af sagen kan tage mellem 1 til 10 hverdage, hvis du giver den fornødne dokumentation. Hvis undersøgelsen fortæller os at pakken er blevet leveret og underskrevet af kunden, så skal du kunne give bevis på at det ikke er din underskrift der er blevet benyttet. Bemærk venligst at vi kan ikke starte en undersøgelse, før din forsendelse har overskredet sin seneste leveringsdato.


3. Priser, Levering & Betaling

For priser, levering og betaling på leluna.dk gælder de følgende betingelser.

Betaling hos leluna.dk kan ske gennem de følgende betalingsmuligheder, som alle foregår gennem SSL-krypteret forbindelser for at beskytte kundens personlige oplysninger.

3.1.1 PayPal
Ved betaling gennem PayPal vil kunden blive ledt til PayPals sikre side for at logge ind eller tjekke ud som gæst. Betalingen vil herefter blive givet videre, hvorefter produkterne afsendes.

3.1.2 Betalingskort
Betaling med betalingskort kan ske ved anvendelse af følgende kort: Visa, Visa-Dankort, MasterCard & Maestro. Beløbet hæves først på kortet når produkterne afsendes fra lageret.

3.1.3 ViaBill
ViaBill er en tredjepartsbetalingsmetode, som gør det muligt at afbetale op til 2.000 kroner, fordelt over op til 24 måneder, uden skjulte gebyrer, renter eller afgifter. Afbetaling af beløb over 2.000 medfører i de fleste tilfælde renter eller gebyrer.

3.1.4 Klarna Faktura
I samarbejdet med Klarna AB, tilbyder vi betaling med faktura, som fungerer på samme måde som et girokort. Køb nu og betal når du har fået dine varer.

14 dages fortrydelsesret hvis du ikke ønsker varen alligevel eller ønsker ombytning.

Link til Klarnas Almene vilkår.

Link til Standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger.

Hvis du vælger at betale med faktura, vil du blive bedt om, at oplyse din folkeregister-adresse og dit CPR-nummer. Når du indtaster dit CPR-nummer giver du samtykke til, Klarna kan foretage en kreditvurdering. På ganske få sekunder vil du få besked om, hvorvidt Klarna kan tilbyde dig fakturabetaling for din ordre. Når du vælger fakturabetaling, vil du modtage din faktura fra Klarna få dage efter, at vi har sendt varen afsted til dig.

3.1.5 Girokort
Betaling med girokort er muligt ved at anvende Klarna Faktura. Girokortet vil da blive sendt til den indtastede e-mail adresse, hvorefter de samme vilkår som 3.14 Klarna Faktura er gældende.

Leluna vil via e-mail meddele dig om, hvornår du kan forvente dine vare(r) vil blive afsendt. Denne meddelelse vil indeholde et anslået leveringstidspunkt, samt enhver grund til, at din ordre skulle blive forsinket.

Vi tilbyder tre forskellige leveringsmetoder til hele Europa:

UPS dag-til-dag levering: Forventet leveringstid 1 hverdag (mandag-torsdag ved bestillinger før kl. 16.00). Ved bestillinger fredag-søndag afsendes din bestilling den efterfølgende hverdag med en forventet leveringstid på 1 hverdag.

PostDanmark Tracking: Leveringtid er 3-5 hverdage fra bestillingsdag.

PostDenmark Standard: Leveringtid er 7-10 hverdage fra bestillingsdag.

I alle tilfælde: hvis der bestilles fredag efter kl. 16.00 samt lørdag og søndag, afsendes pakken om mandagen. Bemærk venligst at leveringstidspunkter kun er estimater, og kan derfor muligvis variere fra tid til anden, på grund af årsager, som ligger udenfor Lelunas kontrol. Ligeledes kan vi ikke garantere for leveringstid, hvis der ikke nogen til at skrive under på pakkens modtagelse, på den adresse, som er blevet opgivet, hvor adressen ikke befinder sig indenfor det område hvor garantien for levering næste arbejdsdag ikke gælder, eller hvor du har gjort brug af en omadresserings service.

Hvis en vare returneres til os på grund af en fejl i den adresse, som du har opgivet, kontakter vi dig, og afsender vi pakken igen til den reviderede adresse, såfremt du ønsker varen gensendt. Dette betyder at du skal betale for porto, da fejlen tilstede kom på grund af en fejl fra din side og ikke vores.

Hvis en vare bliver returneret til os på grund af en hvilken som helts årsag, hvor kvitteringen ikke er blevet udleveret (kunden er ikke til stede, kunden er uopnåelig eller varen bliver afvist), og vores fragtselskab har forsøgt at levere varen, vil du blive afkrævet det samlede beløb, som kan opstå gennem genlevering og andre udgifter der kan forekomme på grund af at varen blev returneret til os.

Vores dag til dag garanti gør sig ikke gældende for fjerntliggende områder og landsdele. Kontakt kundeservice hvis du ønsker yderligere detaljer.

Leluna garanterer ikke at alle varer vil være tilgængelige. Lagerangivelser er ikke tilgængelige på websiden, så hvis en vare viser sig at være udsolgt, vil du blive kontaktet af vores kundeservice, for at finde en løsning.

Al information vedrørende prisfastsættelse på hjemmesiden er korrekt så snart det er blevet oplyst på siden. Leluna forbeholder sig rettighederne til at ændre priserne og modificere eller fjerne tilbud fra tid til anden, som det er nødvendigt. Vi forbeholder os rettigheder til at opdatere og ændre alle priser efter eget skøn.

Prisen for varen er oplyst i danske kroner. Alle priser på websiden inkluderer moms.


4. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@leluna.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 11.10.2016

Tilmeld dig vores nyhedsbrev